نگرانیهای مربوط به آغاز پیش دبستانی رفتن فرزند:

والدین با توجه به نکته های زیر می توانند در ماه ها و روزهای قبل از آغاز نخستین سال تحصیلی به فرزند خود کمک کنند تا با آمادگی بیشتری به مدرسه برود:

  • برنگرانی های مربوط به شروع مدرسه غلبه کنید:

یکی از مسئولیت های شما در مرحله ورود فرزند به پیش دبستان این است که نگرانی های او را در این باره بشناسید و تا آنجا که ممکن است برای کاستن از آن ها اقدام کنید. بد نیست بدانید که نگرانی ها و اضطراب های ناشی از رفتن به مدرسه ، مختص کودک نیست ، بلکه بزرگ ترها هم از این بابت دچار دلشوره ها و نگرانی هایی می شوند که بدون هیچ تردیدی بر رفتار فرزندشان برای شروع تحصیل و جذب به مدرسه اثر می گذارد.

پس برای کاستن از نگرانی های فرزند ، بهتر است ابتدا نگرانی های خود را شناسایی کنید و آن ها را تاجایی که می توانید از بین ببرید.

برخی از ابهام ها و نگرانی هایی که والدین اظهار می کنند از این قرار است:

  • آیا فرزندم می تواند هر روز صبح زود بیدار شود و به موقع به پیش دبستانی برود؟
  • آیا محیط پیش دبستان و مربی ها و مسئولان دلنشین و دوست داشتنی هستند و فرزند من برای تطبیق با آن ها دچار مشکل نمی شود؟
  • آیا مقررات پیش دبستان برای فرزندم قابل درک و اجراست؟
  • آیا محیط جدید او را نمی ترساند؟
  • می ترسم فرزندم در پیش دبستان برای خوردن و انجام کارهای شخصی نیاز به کمک پیدا کند.
  • می ترسم او متوجه وظایف و تکالیفش نشود و نتواند از عهده ی آن ها برآید.
  • می ترسم پیش دبستان مانع شادی و تحرک کودکم شود.
  • می ترسم فرزندم نتواند در پیش دبستان از خودش دفاع کند.
  • و

برخی از نگرانی های مربوط به کودکان در مرحله ی قبل از ورود به پیش دبستان ممکن است این ها باشد:

  • ترس از محیط و جاهای ناشناخته و افراد غریبه
  • ترس از چگونگی اجرای مقررات یا وجود تنبیه در پیش دبستان
  • ترس از جدایی از والدین و نبود حمایت آن ها در پیش دبستان و نگرانی از به موقع نیامدن والدین
  • ترس از نبود برنامه های تفریحی و بازی در پیش دبستان
  • و ……..

راههای کمک به کاهش و رفع اضطراب جدایی کودک:

برای این که لحظه های تکرار نشدنی این پایه تحصیلی انسان ساز، برای همه ی شش ساله های امروز و معماران جامعه ی فردا به درستی و شایستگی سپری شود، توجه کیفی به 1- آمادگی های مربوط به خانه  2- محیط و فضای آموزشی 3- نظام آموزشی و برنامه ریزی آموزشی(توجه به رویکردها و اولویت های مدیر مدرسه)  موثر می باشد.

آمادگی های مربوط به خانه

  • به خواب و غذای فرزندتان توجه کنید :

برنامه های خواب و غذای فرزندتان را کنترل کنید. غذای کافی و دارای مواد لازم برای رشد و فعالیت و خوردن به موقع آن از ضروریات زندگی اوست ، همچنین حدود هشت تا ده ساعت خواب شبانه به او  کمک می کند تا با انرژی و آرامش بیشتر به پیش دبستان برود.

ممکن است کودکان ، از نظر نیاز به خواب تا حدی با همدیگر متفاوت باشند ولی همه ی کودکان به خواب راحت و کافی احتیاج دارند. کمبود خواب و استراحت کافی و تغذیه ی مناسب ممکن است سبب بروز کم توجهی و ایجاد ضعف در انجام فعالیت های بدنی و ذهنی کودکان و در نهایت عدم تمایل به رفتن به پیش دبستانی شود.

مراقب باشید در اجرای برنامه خواب برای فرزندتان با او بگو مگو و کشمکش نکنید و خوابیدن را به صورت یک تکلیف سخت درنیاورید. بهتر است شب ها در ساعت معینی در خانه موقعیت خواب را بوجود بیاورید و بگذارید فرزندتان با آرامش و بدون دغدغه خاطر به خواب برود. بعضی از کودکان فکر می کنند که وقتی به آن ها گفته می شود که باید بخوابند  ، سایذ اعضای خانواده تفریح یا کارهای جالبی مثل تماشای فیلم یا دور هم جمع بودن یا …… می پردازند. دقت کنید کارهایی را که برای کودک جالب و دوست داشتنی است ، هم زمان با وقت خواب او انجام ندهید. رعایت این امر سبب می شود که کودک با خیال راحت و به موقع به رختخواب برود و از این بابت نگران نباشد. در فراهم آوردن امکان خواب مناسب برای کودکان توجه کنید که محیط های پر سر و صدا و شلوغ با نور غیرقابل کنترل و زیاد مانع خواب راحت می شود ، همچنین خوردن بعضی مواد غذایی سنگین یا مُدِر(ادارا آور) در ساعت های پیش از وقت خواب کودک نیز ممکن است مانع خواب راحت او شود. همه ی این ها می تواند باعث کسالت او در فردای آن روز بشود و از شوق رفتن به مدرسه بکاهد.

  • به آرامش خیال فرزندتان در پیش دبستانی توجه داشته باشید: اعتماد و اطمینان فرزندتان را جلب کنید تا با خیال راحت به پیش دبستانی برود. خیال فرزندتان را راحت کنید که در غیاب او در خانه اتفاق مهمی نمی افتد و رفتن او به مدرسه به معنی قطع رابطه عاطفی با مادر یا پدر در زمان غیبت او نیست. ممکن است بعضی مادران کم تجربه به دلیل بی تابی خودشان از دوری از فرزند ، احساس کنند که شاید کودکشان هم نمی تواند مدتی دور از ایشان یا دور از خانه به سر ببرد، اگر جزو این گروه از مادران هستید ، قبل از آغاز پیش دبستانی طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید مدت های کوتاه دوری از فرزندتان را تحمل کنید تا برای دوری از او ، در ساعت هایی که به پیش دبستانی می رود ، آمادگی پیدا کنید.

برای این کار ، می توانید کودک را در کلاسها یک یا دو ساعته ثبت نام کنید تا شما به دنبال کاری یا برنامه ای بروید و به این ترتیب ، با اطمینان از امنیت کودکتان ، از او دور شوید. در هر حال حتما توجه داشته باشید که عکس العمل های شما در این باره به طور غیرمستقیم  در روحیه و رفتار فرزندتان اثر می گذارد.

  • رفت و آمد به پیش دبستانی را به صورت هرچه عادی تر انجام دهید: سعی کنید با تنظیم ساعت خواب فرزندتان ، صبح ها با آرامش و بدون شتاب بی جا عازم پیش دبستان شوید تا از تاخیر در ورود کودک به پیش دبستانی پیش گیری کنید. همچنین سعی کنید تا آنجا که می توانید کمی قبل از تعطیل شدن پیش دبستانی برای گرفتن فرزندتان در آن جا حاضر باشید ، چون تاخیر شما ممکن است ، بویژه در روزهای اول پیش دبستان ، سبب دل شوره و نگرانی او شود. بهتر است برای کودک مشخص کنید که قرار است چگونه به پیش دبستانی برود و برگردد.
  • به خوراکیهای بین روز فرزندتان توجه کنید :

در مورد خوراکی هایی که فرزندتان به پیش دبستانی می برد ، برنامه داشته باشید. از پیش برنامه ریزی کنید که طبق خوراکیهای مجاز در پیش دبستانی و طبق برنامه اعلامی ، آمادگیهای لازم را انجام دهید. مراقب باشید که در این زمینه دچار بلاتکلیفی نشوید چون در آن صورت ، درنهایت ناچار می شوید همان روز با خرید خوراکی از بقالی که ارزش غذایی چندانی ندارد ، خوراکی آن روز را به او بدهید. این موضوع کنترل سلامتی فرزندتان را از دست شما خارج می کند و اگر طبق برنامه خوراکی پیش دبستانی عمل نشود ، به کودک اجازه استفاده از آن خوراکی داده نخواهد شد و باعث سرخوردگی و شرمندگی فرزندتان می شوید .

نکاتی که لازم است والدین در برنامه خوراکی کودکان در پیش دبستانی خورشید رعایت کنند به شرح زیر است:

–  روزهای یک شنبه ، دوشنبه  و سه شنبه : لقمه خانگی

–  روز شنبه :  کیک  _ روز چهارشنبه : بیسکوییت

اگر کودکی علاقه به کیک یا بیسکوییت ندارد می تواند هر روز لقمه های سالم بیاورد( این  مورد فقط برای محدود کردن کیک و بیسکوییت است )

هر روز کودکان مقداری میوه به همراه کمی آجیل خام (کشمش ، بادام و..  بدون نمک) همراه خود  بیاورند

-شیر فقط بشکل ساده و بدون طعم

موارد ممنوع :

تنقلات غیر بهداشتی مانند چیپس، پفک ، نوشابه ، آبمیوه ،کالباس ، پیتزا ، لواشک ، چوب شور ، پاستیل ، سیب زمینی سرخ کرده و ….

شکلات  (شیر کاکاییو ، کیک شکلاتی ، بیسکوییت شکلاتی ، نان و شکلات و ….)

  • به صبحانه فرزندتان توجه کنید :

به صبحانه فرزندتان توجه کنید . اما این حرف به این معنی نیست که متوسل به زور بشوید. یادتان باشد خوردن صبحانه با اخم و دعوا سبب به هم خوردن روابط عاطفی و دوستانه با فرزند می شود. روابط عاطفی نامناسب بین شما و فرزند به طور غیرمستقیم در پیشرفت تحصیلی او نیز نقش دارد.

برای ترغیب بچه هایی که نسبت به صبحانه تمایل ندارند ، بهتر است از مقدار بسیار کم و از خوراکی های مورد علاقه ی آنها شروع کنید و به تدریج کیفیت و کمیت خوراکی ها را افزایش دهید. در هر حال یادتان باشد که منظور از خوراکی های مورد علاقه ی کودک آن نیست که از “هله هوله” برای صبحانه استفاده کنید. برای خوردن صبحانه وقت کافی درنظر بگیرید. یک برنامه ی مناسب از نظر خواب و استراحت کودک می تواند باعث بیدار شدن به موقع او شده و فرصت لازم برای صبحانه خوردن کودک را فراهم آورد. چون نگرانی از دیر شدن و فاصله ی کم بین بیدار شدن و رفتن به مدرسه ، نمی گذارد کودک با آرامش صبحانه بخورد ، در نتیجه ممکن است به تدریج از صبحانه خوردن بدش بیاید. یادتان باشد که در کنار هم صبحانه خوردن عادت خوشایندی است که فرزندتان را نیز به خوردن صبحانه تشویق می کند.

 

  • وسایل مورد نیاز فرزندتان را تهیه کنید :

توجه کنید که وسایل لازم و مورد نیاز فرزندتان حتما باید فراهم شود ، ولی از خرید وسایل اضافی و تشریفاتی خودداری کنید.

آنچه برای پیش دبستان لازم و ضروری محسوب می شود از این قرار است:

الف) کیف مخصوص : کیف بهتر است از جنس سبک ، مقاوم ، قابل شستشو و دارای بند هایی باشد که بتوان آن ها را کوتاه یا بلند کرد. اندازه کیف متوسط و در حد قراردادن ظرف خوراکی ، جامدادی و یک دفتر در اندازه معمولی که هر هفته از جانب پیش دبستانی جهت بردن به خانه داده می شود ، کافی است .   در کلاسهای پیش دبستانی خورشید هر کودک دارای قفسه مخصوص برای کیف خود می باشد. کیفهای بزرگ و چرخدار در قفسه جا نمی شود و کودک مجبور به قرار دادن کیف خود در بیرون قفسه می شود. بنابراین از خرید کیفهای چرخدار و بزرگ که فضای زیادی می گیرد خودداری کنید.

ب) ظرف خوراکی : اگر ظرفی برای خوراکی در نظر می گیرید ، بهتر است سبک و غیرقابل نفوذ باشد تا مواد غذایی از در آن بیرون نریزد ، همچنین اندازه ی آن هم باید برای خوراکی یا غذای کودک و حمل و نقل توسط کودک مناسب باشد. درب ظرف تا حد امکان بشکلی باشد که خود کودک بتواند آن را باز و بسته کند و احساس استقلال نماید.

ج)یک بسته مداد رنگی 12 رنگ و یک جامدادی ساده زیپ دار برای قرار دادن مداد رنگی ها : سعی نمایید به کیفیت آنها توجه نمایید . مداد رنگی های سخت و کم رنگ یا جا مدادی سنگین و تشریفاتی ، استفاده درست از آن را دشوار می کند و همین باعث کم شدن علاقه کودک به نقاشی و کارهای کلاسی می شود. نام کودک را با برچسب بر روی تک تک مدادرنگی ها بچسبانید. از قرار دادن وسایل اضافه مانند پاک کن ، تراش ، خط کش در جا مدادی کودکان خودداری نمایید.

مابقی وسایل کاری برای کاردستیها، فعالیتهای عملی، دفتر ، لوازم التحریر و کتاب کودکان توسط پیش دبستانی خورشید تهیه می شود.

  • از آموزش خواندن و نوشتن قبل از پیش دبستان و قبل از کلاس اول خودداری کنید :

قبل از ورود فرزند به پیش دبستان سعی نکنید به او خواندن و نوشتن بیاموزید ، در پیش دبستان آمادگی ها و مهارت های اولیه برای خواندن و نوشتن طی بازی ها و تمرین های مناسب ، تا حدودی فراهم می شود ، اگر بیش از آن تلاش کنید که به کودک خواندن و نوشتن بیاموزید ، ممکن است این کار منجر به بعضی مشکلات در سال اول تحصیلی شود. یکی از این مشکلات خستگی از کلاس و تکراری بودن مطالب برای فرزندتان است. همچنین این موضوع می تواند سبب بی توجهی ، بی انضباطی در کلاس ، دل زدگی و خستگی از کلاس و پیش دبستان شود. درضمن ممکن است روش شما با روش معلم و نظام رسمی آموزش هماهنگ نباشد و فرزندتان را گیج و سردرگم کند.

محیط و فضای آموزشی

  • توجه به فضا و امکانات پیش دبستانی :

وسعت زمین، داشتن حیاطی مناسب و امکان های آموزشی، ورزشی، فرهنگی و هنری نقش زیادی در رشد خلاقیت و سلامت جسمی و روانی دانش آموزان دارد. فقدان این امکان ها، محیط های آموزشی را کسل کننده و کودک را آسیب پذیر می کند. اگر قرار باشد کودک از آپارتمان کوچک به نام خانه به یک آپارتمان بزرگتری به نام مدرسه برود، ستمی است که می تواند خسارت های روحی، روانی و آموزشی جبران ناپذیری بر او در پی داشته باشد.

پیش دبستانی خورشید با حیاطی به مساحت 400 مترمربع و امکاناتی همچون زمین چمن ، زمین بازی ، فضایی برای نگهداری دام ، باغچه هایی برای باغبانی کودکان و معماری متناسب با اقلیم و نقاشی های دیواری شاد و داشتن اتاق ویژه قصه گویی و پخش اسلاید و انجام بازیهای حرکتی و کتابخانه ویژه کودکان و کتابخانه ویژه بازیهای فکری و انواع پازل ، عروسکهای نمایشی و قصه گویی و…..  سعی در داشتن فضایی شاد و مفرح برای کودکان داشته است.

2 ایجاد تعلق خاطر به پیش دبستان و اجزاء آن و پرورش حس خویشاوند:

بد نیست بدانید که در بسیاری از اوقات ترس از ناشناخته ها یا ابهام هایی که در محیط وجود دارد ، ممکن است مانع پذیرش پیش دبستانی و آرامش و راحتی کودکان شود. ایجاد دلبستگی و تلعق خاطر به پیش دبستانی ، هم کلاسی ها، آموزگاران و دیگر کارکنان پیش دبستان ، نقشی بسیار، در آرامش روحی و روانی کودک ، در روزهای آغازین و به طور کلی پایه پیش دبستانی دارد. این تعلق خاطر را، پیش از پیش دبستانی، خانواده باید ایجاد کند. کودک باید محلی را که قرار است به مدت هشت ماه در آن زندگی کند به عنوان خانه دوم خود بپذیرد و به همه ی اجزایش علاقه مند شود و خاطره هایی خوب از آن در ذهن خود، ذخیره کند.

پیش از آغاز سال تحصیلی، بزرگترها بهتر است خاطره های خوب خود را از مدرسه برای کودکان بازگویند. بازگو کردن خاطره های بد آنان را ناخواسته دچار پیش داوری منفی نسبت به مکانی می کند که قرار است خانه دوم آن ها باشد. بدترین نوع ورود به مدرسه ، این است که بی هیچ پیش زمینه مثبتی قدم به آن بگذارند.

جشن روز اول پیش دبستان ، می تواند در کاهش تنش های روحی و روانی و کمرنگ کردن پیش داوری های منفی ، موثر باشد. اجرای تئاتر، موسیقی و قصه گویی در محل پیش دبستان ، در روز جشن، می تواند گام اول در تقویت حس همگرایی باشد. زیرا در  اولین ماه سال تحصیلی پیش دبستان، باید بیش از هر چیز  به نیازهای عاطفی و روحی بچه ها پاسخ داده شود.

برای دور کردن حس غریبگی، بچه ها می توانند در فرصت های طراحی شده، با همکلاسی های آینده خود، قبل از بازگشایی مدرسه، آشنایی و دوستی برقرار کنند . برای این منظور در پیش دبستانی خورشید ، کودکان پیش از آغاز سال تحصیلی در یک جلسه دوساعته به همراه والدین خود در پیش دبستانی شرکت می کنند و با مدیر و مربیان و فضای پیش دبستان و همکلاسیهای خود آشنا می شوند. .و با یک اردوی یک روزه، به همراه خانواده و مدیر و معلم، سعی می شود این هم خویشی را به وجود آورد ، زیرا تولید حس خویشاوندی، زمینه ساز همزیستی بهتر در واحدهای اجتماعی است.

  • نیاز واقعی به دستشویی یا مفری برای غلبه فشارهای روحی:

شاید طرح این موضوع برای کسانی که با فضاهای آموزش و نیازهای جسمی و روحی کودکان پنج  ، شش ساله آشنایی کافی ندارند، کمی مضحک و ابتدایی به نظر برسد، ولی واقعیتی است انکار ناپذیر که در مدارس ما، یکی از عوامل مهم اضطراب در اولی ها، سرویس های بهداشتی و جوانب مربوط به آن است.

بچه ها به دلیل اضطراب های ناشناخته ای که دارند. روزهای اول نیاز بیشتری به دستشویی و سرویس بهداشتی از خودشان نشان می دهند که گرچه ممکن است نیازهای واقعی نباشد، اما مفری است برای تخلیه فشارهای روحی و ضمن این که ممکن است واقعاً هم دچار تکرر ادرار بشوند. لذا پیش دبستان باید به این نکته توجه کافی نشان دهد و وضعیت مناسب را برای این گروه از کودکان فراهم کنند.

دانش آموزان پیش دبستان با اجزا و واحدهای درونی مدرسه، آشنایی ندارد و همین نبود آگاهی به ساختمان، آدم ها و دیگر اجزای مدرسه، ممکن است بر حس غربت و غریبگی او بیفزاید.

بهمین دلیل در پیش دبستانی خورشید کودکان در روز نخست به همراه مربی خود و بشکل اردو از تمام قسمتهای پیش دبستانی بازدید می کنند و بچه ها را با کلاس و مدرسه ای که قرار است ساعت هایی از روز خود را در آن زندگی کنند، آشنا می کنیم. آشنایی با محل سرویس های بهداشتی، آبخوری، دفتر، مکان های ورزشی، کتابخانه باید در روز نخست  انجام بگیرد.

نظام آموزشی و برنامه ریزی آموزشی

توجه به رویکردهای کاری و آموزشی مر کز پیش دبستانی  در  آرامش کودک بسیار اهمیت دارد.

  • انتخاب مربی : از آنجا که بخش قابل توجهی از ساختار روانی و شخصیت فردی و اجتماعی انسان، در مقطع پیش دبستان شکل می گیرد. در پیش دبستانی خورشید، انتخاب مربیان ، با حساسیت و دقت زیادی انجام می شود.  مربی پیش دبستان حتماً باید از میان خانم های آموزگار انتخاب شود. از آنجا که دور شدن از مادر، یکی از عوامل اضطراب کودک است، خانم آموزگار می تواند جایگزین مناسبی برای مدرسه باشد .

روان شناسی شش سالگی بر این باور است که مربی پیش دبستان باید صبور، با گذشت، مهربان، با تجربه، جستجوگر و فروتن باشد و از خود رفتاری نامدبرانه به نمایش نگذارد. او باید با روان شناسی، خصوصیات فردی و نیازهای شاگردان خود آشنایی کافی داشته باشد. لذا پیش از آغاز سال تحصیلی مسائل روانشناسی این مقطع سنی از جانب روانشناس و مدیر پیش دبستانی با مربیان تمرین می شود.

  • توجه به تفاوتهای فردی کودکان : در پیش دبستانی خورشید برای هر یک از شاگردان  به طور جدی پرونده ای از روحیات، رفتارها، خانواده ها و ویژگی های فردی او تنظیم می شود  و بر اساس این ویژگی ها، ارتباطات عاطفی و آموزشی با کودک تنظیم می شود . این پرونده ها در دسترس دانش آموز و دیگران قرار نمی گیرد. بازی با کودکان، بخصوص، بازی های نمایشی نقش زیادی در کوتاه کردن فاصله میان مربی و شاگردان دارد.
  • اولویتهای آموزشی :  در پیش دبستانی خورشید برنامه ریزی های آموزشی، طوری طراحی و تدوین شده که به جای رقابت که منشاء حسادت، تنگ نظری و بغض و کینه میان بچه ها می شود، محبت به یکدیگر و همدلی، جوانمردی، گذشت و غمخواری تقویت شود. تئاتر و قصه از قابلیت بالایی در گسترش و ترویج خصایل انسانی برخوردار است و از آن در پیش دبستانی خورشید بسیار استفاده می شود.  آن چه در آموزش و پرورش خلاق، به کودکان، آموزش داده می شود، بیشتر آموزش مهارت های زندگی است و آماده کردن دانش آموز به عنوان شهروند موفق و بخصوص کارآمد و موثر در خانه و اجتماع است.- در برنامه ریزی های درسی و آموزشی پیش دبستانی خورشید، به نقش آموزش و کاربردهای هنر مانند تئاتر، موسیقی، سینما و قصه و هنرهای دستی اهمیت و ارزش فراوانی داده می شود. کارشناسان تعلیم و تربیت بر این باورندکه اگر آموزش با بازی همراه شود، استقلال مفاهیم آموزشی آسان تر می شود. بسنده کردن صرف به آموزش رسمی ممکن است فرصت کافی برای بروز خلاقیت های بالقوه دانش آموزان را فراهم نکند. از این روی در پیش دبستانی خورشید بازی محور بسیاری از فعالیت ها می باشد .

«آلبرت انیشتین» به مردی که از او می خواهد در تربیت فرزندش یاری اش کند تا او نیز ریاضی دان بزرگی شود، می گوید : «اگر می خواهی او ریاضی دان بزرگی شود برایش قصه بگو» مرد حیرت می کند. انیشتین می گوید زیرا داستان قدرت تجسم ، تصور و خیال را گسترش می دهد و ذهن او را برای ریاضی آماده می کند.

Leave a reply
All comments (11)
  • Anna D. McAllister
    at

    In in arcu commodo massa hendrerit pellentesque sit amet vel mi. Nullam porta tortor malesuada justo maximus eget hendrerit ligula pretium

    Reply
    • Heather R. Depriest
      @Anna D. McAllister
      at

      Quisque aliquam laoreet lorem et tempor risus egestas sed. Fusce bibendum aliquam turpis eu finibus quam tempus ac. Aenean dapibus orci eu convallis viverra.

      Reply
    • Linda K. Gibson
      @Anna D. McAllister
      at

      Aliquam tincidunt dictum aliquet. Vestibulum sed elit accumsan interdum erat a pretium mauris. Proin nec cursus neque.

      Reply
  • Lian L. Brawner
    at

    Phasellus ornare auctor metus a convallis. Etiam non sapien faucibus sodales ex ac pellentesque ex.

    Reply
  • Erin D. Schmitt
    at

    Donec ac commodo mi. Etiam at est ligula. Maecenas justo nulla, gravida a tortor sit amet, porta porttitor dolor. Nulla accumsan, orci vel semper dignissim, […] Read MoreDonec ac commodo mi. Etiam at est ligula. Maecenas justo nulla, gravida a tortor sit amet, porta porttitor dolor. Nulla accumsan, orci vel semper dignissim, lectus urna vehicula quam, sed aliquam erat velit eu nisi. Read Less

    Reply
  • Katie A. Hoyle
    at

    Vestibulum pellentesque sapien et nulla placerat blandit. Suspendisse venenatis sem sed est facilisis et hendrerit tellus eleifend. Praesent libero nisi efficitur quis ligula ut lacinia […] Read MoreVestibulum pellentesque sapien et nulla placerat blandit. Suspendisse venenatis sem sed est facilisis et hendrerit tellus eleifend. Praesent libero nisi efficitur quis ligula ut lacinia elementum quam. Read Less

    Reply
  • Alex I. Ortiz
    at

    Aliquam ultrices luctus justo eget venenatis. Integer non condimentum dolor eget ultricies tellus. Aliquam sit amet faucibus leo. Aenean odio lorem feugiat et laoreet eu […] Read MoreAliquam ultrices luctus justo eget venenatis. Integer non condimentum dolor eget ultricies tellus. Aliquam sit amet faucibus leo. Aenean odio lorem feugiat et laoreet eu ornare sed ipsum. Maecenas quis diam dictum consectetur nibh ut. Read Less

    Reply

Leave Your Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Text Widget
Pulvinar forte maestro node terminal est elipsis prism morbi nulla a metro interdum nordea:
  • Friendly and welcoming place
  • Science and art classes
  • Positive learning environment
  • Educational field trips
Recent Posts
Most Commented

Free Call

Pulvinar est metro ligula blandit maecenas retrum gravida cuprum magna terminal est nulla.

1-800-32-34-36
Accordion Widget
Program with after-school care

Pulvinar est metro ligula blandit maecenas retrum gravida cuprum magna terminal est nulla.

Positive learning environment

Elipsis magna a terminal nulla elementum elite forte maecenas est magna etos interdum vitae est.

Educational field trips

Diaspis movum blandit elementum pulvinar detos morbi a dosis maecenas retrum gravida.

Friendly and welcoming place

Pulvinar est metro ligula blandit maecenas retrum gravida cuprum magna terminal est nulla.